Re: [Linux-programlama] PHP sorusu

From: Melih Arda YALÇINER (arda@uzem.itu.edu.tr)
Date: Fri 30 Dec 2005 - 12:24:26 EET

Merhaba

Sorunuzu şimdi anladım. Çözüm için session kullanmanızı öneririm (eğer
arama verilerini veritabanında saklama yolunu tercih etmediyseniz)
Sorgunun yapıldığı script arama.php olsun diyelim. "geridon=1"
parametresi verilmediği takdirde yeni bir arama yapsın, eğer bu
parametre verildiyse önceki aramaya devam etsin diyebiliriz. Bunu yapmak
için

adım 1: arama.php script'inizin başına şunu ekleyin:

    if ($_GET['geridon']=='1') {
        // önceki aramaya geri dön
        $sorgu_parametresi=$_SESSION['son_sorgu'];
    } else {
        // yeni arama yapılmış, sorgu parametresini/parametrelerini
    form'dan elde et
        $sorgu_parametresi=$_POST['sorgu']; //veya hangi verileri
    kullanıyorsanız.
        $_SESSION['son_sorgu']=$sorgu_parametresi;
    }

adım 2: arızaların listelendiği php script'inin uygun bir yerine şunu
ekleyin:

    if (!empty($_SESSION['son_sorgu'])) {
        // en son bir arama yapılmış. geri dönülmesine olanak sağlayalım
        echo 'Arama Sonuçlarına Geri Dön';
    }

Kullandığınız yapıyı bilmiyorum ama yukardaki örnek fikir verebilir diye
düşünüyorum.

İyi çalışmalar
Arda