Re: [Linux-programlama] Resim kaydetme

From: serkan@cozum.com
Date: Sun 21 Aug 2005 - 08:08:16 EEST

bu fonksiyon işinizi görür.

function resize_image($image,$max_width,$max_height,$filepath) {
header("Content-type: image/jpeg");
Formdan gelen $imageyi $path yoluna $image_name olarak ve x/y oranını
koruyarak max_weight ve max_height boyutlarında küçültür.
/* image ile image nin path ı verilmeli
path hakları 777 olmalı
*/

if(!$max_width)
 $max_width = 350; //genislik
if (!$max_height)
 $max_height = 350; // yukseklik

$size = getimagesize($image);
$width = $size[0];
$height = $size[1];

$x_ratio = $max_width / $width;
$y_ratio = $max_height / $height;

if (($width <= $max_width) && ($height <= $max_height)) {
 $tn_width = $width;
 $tn_height = $height;
}
else if (($x_ratio * $height) < $max_height) {
 $tn_height = ceil($x_ratio * $height);
 $tn_width = $max_width;
}
else {
 $tn_width = ceil($y_ratio * $width);
 $tn_height = $max_height;
}

$src = imagecreatefromjpeg($image);
$dst = imagecreatetruecolor($tn_width, $tn_height);
imagecopyresized($dst, $src, 0, 0, 0, 0, $tn_width, $tn_height, $width,
$height);
imagejpeg($dst,$filepath,100);
imagedestroy($src);
imagedestroy($dst);