[Linux-programlama] Re: NanoSaniye hızlarda beklemeyaptırmak

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 09:57:07 EEST

Merhaba,

On Wed, Aug 17, 2005 at 03:27:28AM +0300, Omer F. USTA wrote:
> while(1)
> {
> outb(1,base);
> for(i=0;i<=1;i++)
> {
> }
> outb(0,base);
> for(i=0;i<=1;i++)
> {
> }
> }
>
> ve bu kod ile 4 mikro saniye aralıklı pulse oluşturuyorum.
> benim ihtiyacım ise bunu 500~900 nanosaniye civarına çekmek.

Düşük seviyeli port işlemleri hakkında herhangi bir deneyimim yok, fakat
burada out*() fonksiyon ailesi ile oluşturacağınız bekleme sürelerinin
pek kararlı olduğunu zannetmiyorum. Çünkü anladığım kadarı ile out*()
ailesi derleyici ve çekirdek ortamından epey bir etkileniyor. Nano
saniye cinsinden bir hassasiyetin gerekiÄŸi noktada, bunun negatif
bir etkisi olacağını düşünüyorum.

İyi çalışmalar.