[Linux-programlama] gcc stack sorunu

From: Serkan Coban (scobanx@yahoo.com)
Date: Sat 13 Aug 2005 - 17:23:31 EEST

Arkadaslar merhaba,

Bu aralar buffer overflow konusuna ilgi duydum biraz
AlephOne in meshur Smashing the stack for fun and
profit yazisiyla basladim biraz ise fakat fazla
ilerleyemeden durdum. Sorunum gcc nin local variable
lar icin stackta gereginden fazla yer ayirmasi.
ornegin bir fonksiyonun icnde char[5] ve char[10] adli
2 degiskenim oldugunda gcc 20 byte yerine (8 + 12) 32
bayt ayiriyor. -mpreferred-stack-boundary=2 opsiyonuda
fayda etmedi...Bir bilgisi olan yardim edebilirmi
nicin boyle oluyor?