[Linux-ag] qmail yavaslik

From: Erdem TAŞKIRAN (erdem@cumhuriyet.com.tr)
Date: Tue 26 Sep 2006 - 13:28:03 GMT

Arkadaslar selam,

       Sistemimde mail sunucu olarak qmail kullaniyorum. Sunucum cift cpu lu pentium III-1000. Kurulumumu qmailrocks.org den yaptim. Fakat son aylarda sunucumda o kadar yavaslik olmaya basladi ki (ozellikle oglen saatlerinde) bazen ssh bile acamaz hale geliyorum. Cpu kullanimina baktigimda bazen clamdscan veya spamd gibi programciklarin %99 lara kadar kullandigini goruyorum. Internetden arastirma yapmama ve birkac control dosyasi ile oynamama ragmen. Acaba herhangi bir optimizasyon onerebilirmisiniz?

Saygilar,

Erdem TASKIRAN
Cumhuriyet Gazetesi
System Administrator