Re: [Linux-ag] Transparan proxy problemi

From: Remzi AKYÜZ (linuxliste@gmail.com)
Date: Fri 15 Sep 2006 - 08:04:46 GMT

Gürkan KARABATAK wrote:

> Sistemde sadece squid proxy çalıştığı için başka herhangi bir
> tanımlama yok. Proxy firewall görevi görmüyor. Sadece web istekleri ağ
> geçidi olarak proxy üzerine yönlendiriliyor. Daha önce bu işlemi çift
> ethernet kartlı firewallar üzerine defalarca yaptım. Bu sefer sistemde
> firewall olduğu için tek ethernet kartlı bir proxy sunucu ile
> gerçekleştirmek istiyorum.

arkadiş,
eğer sistemde "sistemde firewall olduğu" firewall icin
iptables tanımlaması yapıldıysa büyük ihtimal 80 nolu port içinde bir
tanımlama yapılmış olmalı.
firewall scriptinin içerisini kontrol edebilirmisin?
veya scriptin en başına "iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp
--destination-port 80 -j REDIRECT --to-ports 3128" böyle bir satır
eklemen mümkün mü?
veya şöyle bir denemede yapabilirsin

iptables -F
iptables -X
iptables -t nat -F
iptables -t nat -X
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --destination-port 80 -j
REDIRECT --to-ports 3128

tek ethernet ve ethernet özerinden ppp (pppoe) bağlantısında test
edilmistir.