[Linux-ag] Qmail'de Performans

From: Cagri Ersen (cagri.ersen@gmail.com)
Date: Fri 10 Nov 2006 - 11:14:49 GMT

Merhaba,

Gunluk olarak ortalama 9000 kisinin online oldugu bir web sitesinin
mesajlasma fasilitesine ait altyapiyi, SQL server uzerinden alip smtp
altyapisi uzerinde calistirmayi dusunuyoruz. Buna gore, web sitesi
uzerinden, imap komutlari gonderen bir client yazilimi ile maillerin
goruntulenme/silme vs. islemleri yapilacak.

Bu isi qmail uzerinde test etmeyi dusunuyorum. Ancak oncesinde performans
ile ilgili bilgi toplamaktayim.

Web kullanicilari su anda gunluk ortalama 100bin adet mail atiyorlar
Server(lar) uzerinde tek bir domain olacak ve yaklasik 5milyon mailbox
bulunacak. Ayica disaridan herhangi bir erisim olmayacak, sadece kendi
uzerinde bulunan mailbox'larda trafik olacak.

Soz konusu islem online mesajlasma fasilitesi oldugu icin gecikmenin minimum
duzeyde tutulmasi gerekiyor. Qmail bu isin altindan kalkar mi dersiniz ?
Fikri olan arkadaslarin cevaplarini rica ediyorum.

Çaðrý Ersen.