[Linux-ag] Ubuntu 5.10 DNS numaraları (kendinden alınamama ve kendinden silinme)

From: Cem ASLAN (ceremcem@kku.edu.tr)
Date: Tue 07 Mar 2006 - 09:10:29 EET

Merhaba arkadaşlar,

DNS numaralarının kendinden alınamamasıyla ilgili sorunum şimdi de bu numarayı elle girdikten 3-5 dakika sonra kayboluverme şekline dönüştü.

Sistem/Yönetim/Ağ altında açılan pencerede "DNS sunucuları" ve "Alan Adı
Ara" bölümleri var. Bunlardan "Alan Adı Ara" bölümüne yazdığım DNS
adresleri daha sonralarda silinmemekle birlikte bir işe de yaramıyor
(etkisiz eleman). Aynı adresleri (195.175.37.14 ve 195.175.37.69) "DNS
sunucuları" kısmına yazarsam (tabi modemin adresi olan 192.168.1.1'i
sildikten sonra) sorunsuz bir şekilde sitelere girebiliyorum. Fakat tam
kaptırmış giderken bağlantı hataları görünüyor ve bu "DNS sunucuları"
kutucuğundaki numaraların silinmiş olduğunu (yerine de 192.168.1.1
yazılmış olduğunu) görüyorum. Bunun nedeni ne olabilir? (1833. formatı
atmamdan kaynaklanabilir mi?) Ayrıca aynı DNS sunucu adreslerini
internet tarayıcısını açıp 192.168.1.1 yazarak modeme girdiğimde de
görüyorum. Ben oradan bakıp buraya yazıyorum. Peki niçin kendisi alamıyor? Almak mı istemiyor?

Bir de çok ilgisi olmamakla birlikte bazen açılışta "starting hotplug
subsystem" aşamasında takılıp kalıyor. Son formatları bu yüzden
atmıştım. Kurulum aşamasında her türlü garipliği denememe rağmen en
sonunda modemin ağ kablosunu sökmek işe yaradı. Ne gibi bir ilgisi olabilir? Ayrıca son bir iki açıştır da modemin kablosunu sökmek gerekmedi.

İyi çalışmalar.
(Sistem: Ubuntu 5.10)