Re: [Linux-ag] samba

From: Ozgur Karatas (ozgur@ozgurkaratas.com)
Date: Thu 15 Jun 2006 - 06:15:10 GMT

Merhaba,
eger kurulumu slackware cdlerinde gelen paketten yapti iseniz /etc dizini
altinda samba diye bir dizin olacaktir ve burada samba ayarlarinizi
yapabileceginiz smb.conf dosyasi vardir. ayrica

ps aux|grep smbd

komutu ile sambanin calisip calismadigina bakabilirsiniz ve

netstat -plutn

ile de smbd nmbd servisinin hangi portta calistigini gorebilirsiniz. Ancak
hatirladigim kadari ile /etc/samba altindaki smb.conf dosyasinin adi
smb.conf-sample oldugu icin oncelikle bu dosyanin ismini

cp smb.conf-sample smb.conf

komutu ile smb.conf olarak degistirin (burada copy yapmamizin sebebi
aslini korumaktir.) ardindan smb.conf dosyanizi ayarlayin ve

#smbd
#nmbd

komutlarini verin. Sanirim samba smb.conf dosyanizda yaptiginiz ayarlara
gore calisacaktir. konfigurasyon dosyanizin dogru olup olmadigini ogrenmek
icin testparm komutunu kullanabilirsiniz.

#testparm /etc/samba/smb.conf

bu komut size conf dosyanizda bulunan hatalari ve cakismalari gosterecektir.
iyi calismalar dilerim.

 ,''`. Ozgur Karatas
: :' : ozgur@ozgurkaratas.com
`. `' http://www.ozgurkaratas.com