RE: [Linux-ag] GPRS modem tanıtımı?

From: İsmet Sönmez (isonmez@bek.org.tr)
Date: Mon 05 Jun 2006 - 21:06:01 GMT

>Slotlarin gercekten bos olup olmadgini ancak siz soyleyebilirsiniz,
kart taktiniz mi slota? :-)
:)

>Onceki mesajinizdaki gibi modemin "calismadigini", "tanitamadiginizi"
nasil anladiginizi, ne asamalardan gectiginizi soylerseniz isimiz daha
kolaylasacak.
>Neyse, ben korebe oynamaya devam edeyim.
>dmesg ciktisinda pcmcia ile ilgili satirlar gorebilmeniz lazim eger
pcmcia bus'ini gorduyse Linux.
>Cihazdaki pcmcia bus'inin ne oldugunu lspci ciktisindan bakabilirsiniz
(CardBus, pcmcia, vb).
CardBus bridge

>Pcmcia servisi dediginiz cardmgr isimli bir program, ps aux ciktisinda
gorebiliyor musunuz calistigini?
Evet

>Bir karti sokup taktiginizda, dmesg ciktisinda suna benzer ciktilar
gormelisiniz :
>pccard: CardBus card inserted into slot 0
>pccard: card ejected from slot 0
Evet

>cardctl status komutu da size slotlarin durumu hakkinda bilgi vermeli.
Ornegin,
>root@rafine:/proc# cardctl status
>Socket 0:
> 3.3V CardBus card
> function 0: [ready]
Evet slot 0 da fun 0 ve 1 ready

>Eger bunlardan aldiginiz sonuclar olumluysa pcmcia sisteminiz duzgun
calisiyor demektir. O zaman sistemdeki com portlarin bir listesine
bakin, yeni bir >eklenti var mi diye --> dmesg | grep tty
ttyS4 yüklemiş

>Com portu da goruyorsaniz, modeminiz orada ve duzgun calisiyor
demektir. Tek yapmaniz gereken modemi kullanarak gprs baglantiyi
saglamak olur. GPRS Easy Connect gibi bir program hayatinizi cok
kolaylastirir -> http://easyconnect.linuxuser.hu/
> Doruk

Bu programı uzun uğraşlar sonucunda kurabildim.Yalnız GC85 modelini
destekliyor.Benim kullandığım GC89.
Bende GC85 tanıttım.Chat dosyasında "AT CFUN=1,1" ayraladım.Bu satıra
error veriyor.
:)
Saat 12 geçti artık yarın bakacağım.

İyi Geceler.