[Linux-ag] openvpn ve birazda zihni sinir

From: feramus coban (feramuslinux@yahoo.com)
Date: Wed 08 Feb 2006 - 13:41:46 EET

Selamlar

bir süre önce openvpn kurdum ve server ile clientlar güzel güzel çalışıyor. sistem biraz yavaş oda bizim internet upload hızımızdan kaynaklanıyor.
şirkette birbirinden bağımsız 2 tane adsl hattı var. ben bu iki hattın upload hızlarını birleştirip upload hızımı arttırmak istiyorum.

teorik olarak şemamız şöyle

ADSL Modem 192.168.0.1 (kardeş şirketin networkün modemi)
 ADSL Modem 192.168.1.1 (bizim networkün modemi)
vpnserver 192.168.1.2 - 192.168.0.2 (her ikisinin gatwayleri farklı adsl modemler)
dataserver 192.168.1.3
lokalmakinalar 192.168.1.4
lokal makinalar 192.168.1.25

clientlerin bulunduÄŸu baÅŸka bir ÅŸehirdeki network te

ADSL Modem 192.168.1.1 (modem)
clientlar 192.168.1.2
clientlar 192.168.1.3
clientlar 192.168.1.4

clientler istekte bulunduğunda kardeş şirketin hattından gidecek paketler client networküne ulaştığında nereye gideceklerini şaşıracaklardı. modemde ki firewall da bunlar benim gönderdim yada istek yaptığım paketler değil deyip red edecektir.
Belki her iki ağada birer vpn server kurup paketleri modemden porta bakarak buraya yönlendirip serverin paketleri dağıtmasını sağlayabilirim.

yukarıda anlattıklarım da mantık hatası olabilirmi. böyle bir sistem kurmanın mümkünatı varmıdır. yol gösterebilirmisiniz.
(maalesef adsl hatlarını tek tah haline getiremiyoruz)
sevgiler
feramus