[Linux-ag] boa web sunucusu ve "File Upload" islemi

From: Cem Vedat ISIK (cvi.list@gmail.com)
Date: Wed 08 Feb 2006 - 13:24:45 EET

Merhabalar, oncelikle bu postayi her iki listeye (linux-ag,
linux-sunucu) birden gonderdigim icin ozur dilerim. Ancak sorunun tam
olarak nereyi ilgilendirdigine karar veremedim.

<head></head>
<form name='form1' action='deneme.cgi' method=post
enctype='multipart/form-data'>
<input type=file name=file size='60'>
<input type="submit" name='sbmt' value='Submit File'
onclick="document.form1.submit()">
</form>
seklinde bir HTML formu kullanarak statik HTML dosyasi araciligiyla,
uzerinde boa web sunucusu calisan sunucuya dosya gonderme islemini
gerceklestiriyorum. Problemime gelince, action='deneme.cgi' kisminda
olmayan bir CGI belirtsem dahi, Submit'e tikladigim zaman, alttaki
durum cugunda "Sending Request" diyor ve dosya upload islemi
gerceklestiriliyor. (Bunu da linux'taki df komutunu kullanarak,
kullanilan disk miktarini gozlemleyerek anliyorum.) Ancak, upload
edilen dosyayi, hangi isimle ya da nereye kayit ettigi konusunda en
ufak bir bilgi yok. Ilgili CGI (mesela deneme.cgi) olmadigindan
sunucuya dosya gonderme islemi bittiginde, dogal olarak, "CGI
bulunamadi" hatasi aliyorum, ve tekrardan "df" dedigimde kullanilan
alanin bosaltildigini goruyorum.
Ben zaten kullandigim CGI Kutuphanesi sayesinde file upload islemleri
ile bas edebiliyorum. Soru(n)ma gelince, yukarida anlattigim meseleden
oturu, gecici olarak da olsa, ornegin 1500KB buyuklugunde bir dosya
gonderebilmek icin, 3000KB (1500KB cgi kutuphanesinin kaydettigi +
1500KB boa sunucusunun bir yerlere kaydettigi) alana ihtiyac
duyuyorum. Bu da buyuk boyutlu dosyalarda genellikle ilgili disk
alaninin 100% dolmasi ile sonuclaniyor. Acaba bunun cözümü ya da /
boa'nin alternatifi ne olabilir? Boa'nin alternatifinden kastim, ufak,
hizli ve güvenilir bir web sunucu... Ilginiz ve yardimlariniz icin
simdiden cok tesekkurler, iyi calismalar.

--
Cem Vedat ISIK
http://isik.net