[Linux-ag] Openvpn ile yönlendirme

From: feramus coban (feramuslinux@yahoo.com)
Date: Thu 02 Feb 2006 - 12:23:20 EET

Selam

Daha önce sormuş olduğum openvpn ile ilgili sorunları hallettim.,
Openvpn kurdum.
clientler server ile konuşmaya başladılar. ping atabiliyorlar vs..

Openvpn server tarafında lokal network mevcut. Openvpn server bu networkün bir parçası.

clientler openvpn servera kadar geliyorlar.

clientlerin networkteki bir sql sunucuya ulaşılması gerekiyor ki bu sunucu başka bir makinada. openvpn kurmadan önce modemden nat yapıyor ilgili portu bu sql sunucuya yönlendirmiştim. ağımın ipleri aşağı yukarı şöyle

192.168.1.1 ADSL Modem
192.168.1.2 sql sunucu
192.168.1.3 ...
192.168.1.65 openvpn server
open vpn server sanal adaptör olarak 10.7.0.1 i yaratıyor ve ben clientlerde 10.7.0.1 e ping atabiliyorum, bu işlemi serverda da teyit edebiliyorum

openvpn server configrasyon dosyasında nasıl bir işlem yapmalıyımki clientlerdeki uygulamaya ip olarak 10.7.0.1 verdiğimde uygulama openvpn server a ulaşsın o da kendisine gelen bu paketi 192.168.1.2 sql sunucuya göndersin. (Sanırım bu 10.7.0. networkünün değişmesi gerekecek onu belkş 192.168.1 networkü olarak ayarlamam ve dhcp aralığını da ayarlamam gerekecek )

vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim
feramus