[Linux-ag] kubuntu 6.10 wireless sorunu

From: yaşar tunçez (ytuncez@gmail.com)
Date: Sat 09 Dec 2006 - 18:15:28 GMT

Merhaba ,

ibm r52 notebooktan kablosuz ağ üzerinden internete çıkıyorum. Kubuntu
6.10 kullanıyorum. İki tane modem var ve birisini access point olarak
kullanıyorum ki böylece ağın alanını genişletiyorum. ADSL modem olarak
kullandığım modemin lan ip si 192.168.1.1 ve dhcp den ip alıyorum.
Bresolv.conf dosyasında modemin ip si nameserver olarak ekleniyor.
Burada iki tane problemim var: 1- firefox üzerinden hiçbir adresi
açamazken konquerordan sitelere erişimde hiçbir sorun yok. 2- apt-get
update komutunu çalıştırdığımda repolara ulaşamıyor. Verdiği mesaj
"Could not connect to tr.archive.ubuntu.com:80 (1.0.0.0), connection
timed out". Ancak apt-get install unrar dediğimde programı buluyor ve
kurmam için benim onayımı istiyor. Onay verdiğim halde yükleyemiyor.
Eğer sitelere erişemiyorsa programın varlığını nerden biliyor? Bir de
dns meselesi var: resolv.conf dosyasına otomatik olarak modemin ip si
ekleniyor. Ancak ben işyerimdeki ağ kablolu olduğu için bu dosyamın
her defasında ayarlamam gerekecek bu durumda. Konsoldan ping
www.yahoo.com komutunu çalıştırdığımda ping atamıyor. Ancak yukarda da
belirttiğim gibi firefox dan sayfayı açamazken konquerordan
açabiliyorum.

Teşekkürler.