Re: [Linux-ag] ADSL üzerinde İnternet kullanım oranı belirlemme

From: Emre Aladağ (aladagemre@gmail.com)
Date: Thu 03 Aug 2006 - 10:10:06 GMT

Perşembe 3 Ağustos 2006 11:08 tarihinde, mucip şunları yazmıştı:
> Selam,
> Yanlış okumadı isem "aile" demiştiniz. Ban bir hattan birkaç daireye yani
> eve çıkış yaptığınızı anladım bundan. Bu da yasak elbette... Bir hat sadece
> bir abone tarafından kullanılabilir...
>
> En azından onlar öyle söylüyor :)
>
> Kolay gelsin,
> Mucip:)
Merhaba,

Aslında ben de yasal olmadığını tahmin ediyorum. ADSL'den aramışlardı, "bir
ara başvurmuştunuz, şimdi bağlayalım mı?" diye, ben de dedim: "komşuyla ortak
kullanmak yasal mı?"
Adam: "EeEeaeeE, Yasal değil de, biz görmeyiz onu."
Ben: "E peki, o zaman istemiyorum ADSL felan :)"

Burada adamın yasallık bilgisi konusunda şüpheye düşmüştüm yani. Bu olayı
biraz araştırdım, Bilişim dünyasında baya bir tartışma var. Zira okullar,
fuarlar, açık alanda internet bağlantısı verenler, şirketler vs birçok kişi
paylaşımda bulunuyor. Kimileri olmaz öyle şey, adam başına ücretlendirme
olmalı diyor, kimisi de bant genişliği kısıtlanıyor mu kardeşim? evet, o
zaman sorun yok, diyor.

Geçen gün haberlerde şunu okumuştum, TT müdürü diyordu:

"Aynı apartmanda 20 kişi kullanmadığı sürece ADSL'nin limitsiz olmasının
manası yok. Kotalı her birey için yeterlidir."

Valla ben bu cümleden aynı apartmanda 20 kişiye kullandırtacağımı anlıyorum :)
İnternet Kafeler de başka bir kanıt.

Her ne kadar bu kanıtlar olsa da içimde bir kurt var ve o yüzden evime özel
bir kotalı almak istiyorum.

İyi günler...