[Linux-ag] Boot sirasinda taninmayan NIC

From: Birol AKBAY (birolakbay@gmail.com)
Date: Mon 17 Apr 2006 - 10:28:01 GMT

Merhaba,
Standalone calisan proxy makinasinda onboard ASUSTeK RTL-8139/8139C/8139C+
chipsetli nic ile 3Com 3C905C-TX Fast Etherlink for PC Management NIC olarak
taninan 2 adet nic var. Bu sistemde iptables ayarlarini yaparak tum agi bu
makina uzerinden basarili bir sekilde internete cikarmayi basarmistim. Ancak
performans sorunlari yasayinca, gecici olarak eski duzene geri donmek
durumda kaldim.

Ilk reboottan sonra 3com boot sirasinda taninmaz oldu. Ancak yast ile
network cihazlarini taratinca sorunsuz bir sekilde sistem
tarafindan bulunuyor ve duzgun bir sekilde de calisiyor. eth3 ismi ile gecen
bu NICin ayarlarina bakinca boot sirasinda aktif edilecek sekilde
ayarlandigini goruyorum. Sorun su ki, bu durumu cozebilecek, sorunun nereden
kaynaklandigini anlayabilecek mesajlari bulamiyorum. messages ya da
localmessages icinde, boot.log sirasinda su sebepten dolayi, bu NIC i
taniyamadim gibi bir mesaj bulamadim. Sanki hic yokmus gibi aciliyor da
diyemiyorum. Cunku ara ara satirlarda bu karti tanidigina dair satirlar
geciyor. Sonra bir anda kayboluyor. Sorunu kaynagini bulabilmenin yolu
yordami nedir. Sistem proxy server ve dns server olarak gorev yaptigindan ac
kapa islemini zorda kalmadikca yapamiyorum.

Konu benim bilgimi ve tecrubemi asiyor ama cok zor da degildir. Yol
gosterebilirseniz senivirim.

Iyi calismalar.

--
Birol AKBAY