Re: [Linux-ag] squid ve dansguardian

From: Birol AKBAY (birolakbay@gmail.com)
Date: Mon 17 Apr 2006 - 10:14:57 GMT

Merhaba,
Dansguardian uzerinden gelen istekler, squid e gecerken tek bir ip adresi
uzerinden geliyor gibi gorunur. Bu sebepten dolayi acller calismayacaktir.
Bunun cozumu ise mevcut squid i patchlemek ve dansguardian da bazi ayarlar
yapmaktir.

patch i suradan indirebilirsiniz. Nasil yapilacagi patch dosyasinda mevcut.
http://devel.squid-cache.org/follow_xff/index.html

dansguardian.conf da ise

# if on it uses the X-Forwarded-For: <clientip> to determine the client
# IP. This is for when you have squid between the clients and DansGuardian.
# Warning - headers are easily spoofed. on | off
usexforwardedfor = on

seklinde olmali.

Kolay gelsin

On 2/17/06, ismet izmirli <ismet@engbilgisayar.com> wrote:

> squid ile yazdiğim ip bazindaki acl ler dansguardian üzerinde internete
> çıkan kullanıcilarda çalişmiyor...
> squid prox ip 192.168.1.1 3128
> dansguardian listen port 8080
> ornek vermeye çalişiyim eğer dansguardian üzerinden internete çıkacaksa
> 192.168.1.25 nolu oglen baglanmasini istemiyorum bu ayari squid içinde
> yapiyorum ama o acl ye bakmiyor. anladiğim kadariyla squid e istek
> 192.168.1.1 den gidiyo ve 192......25 ile ilgili acl squid ulaşmiyor..
> dansguardian dan vazgeçmek istemiyorum... ama squid de yazdiğim acl leri
> kullanamiyorum

Birol AKBAY
birolakbay@gmail.com