Re: [Linux-ag] Linux guvenlik acigimin olup olmadigini nerden tespit edebilirim.

From: Harun ŞEKER (sekerharun@linux-sevenler.org)
Date: Wed 28 Sep 2005 - 14:04:17 EEST

Selamlar...

Dogrudan bilgisayariniz kontrolunuzden cikti mi? Modeminizin ayalarinda
yapilmis bir degisiklik veya port yonlendirme varmi? Yoksa siz netstat
ciktisina bakarak mi bu kanaate vardiniz?
Bu ciktiyi ben yanlis yorumlamiyorsam siz bahsi gecen IP adresinede
calisan bir web sunucuya mesela (www.milliyet.com.tr) baglanmis ve sizin
tarafinizdan baslatilan normal bir oturumu farkli yorumlamis olabilir
misiniz? Bahsi gecen IP adresine baktiginizda www.milliyet.com.tr sitesi
cikiyor :) Bana sorarsaniz yanlis alarm :)

Yinede emin olmak icin "nmap -sS ipadresiniz" seklide nmap kullanarak
makinenizi taradiginizda bahsi gecen 1165 nolu port acik olup olmadigini
gorebilirsiniz.
Nessus kullanarak sisteminiz bilinen guvenlik aciklarina karsi sinamaniz
mumkun :) Nessus ve nmap ikilisi isinizi gorecektir saniyorum.

Saygilarimla...
Harun SEKER

Serdar yazmış: