Re: [Linux-ag] squid istekleri red ediyor

From: Huzeyfe Onal (huzeyfe.onal@gmail.com)
Date: Mon 12 Sep 2005 - 16:19:57 EEST

merhaba,
squid'de acl isleme mantigi sira seklindedir . Yani ilk gelen acl
isleme alinir.. Yazdiginiz acl'lere bakildiginda
"http_access allow ournetwork" ile once tum 192.168.100.0/24 agina
izin veriyorsunuz sonra bu ag icinden bazi Ip adreslerine kisitlama
yapiyorsunuz. Burada Squid tum aga 192.168.100 agina izin veren ACL'yi
once isleme aldigi icin sonraki yasaklamalarinizin gecerliligi
kalmiyor..

http_access allow ournetwork satirini ACL'lerinizden kaldirmaniz gerekiyor..

12.09.2005 tarihinde Zekeriye Bozkurt <zekeriye@hotmail.com> yazmış:
> Selamlar;
> Squid ile basim belada.
>
> 1) Firewall üzerinde kurulu bir squid var. squid transparan proxy olarak
> calisiyor. Zaman zaman istekler squid tarafindan red ediliyor. squidi
> devreden cikarinca da internete cıkabiliyorum.
>
> 2) Kullanicilari internete cikislarini IP tabali olarak sinirlandirmak
> istiyorum. Bunun icin 2 tane dosya yazdim. wwwyasak.txt icinde yasakli olan
> IP leri wwwacik.txt icinde de internete cikacak IP leri yazdim.
>
> Squid.conf dosyasi içerisinde;
>
> acl ournetwork src 192.168.100.0/24
> acl wwwyasak src '/home/wwwyasak.txt'
> [...]

Huzeyfe ÖNAL
---
First Turkish Qmail book is out! Go check it.
Duydunuz mu! Turkiye'nin ilk Qmail kitabi cikti.
http://www.acikakademi.com/catalog/qmail/