[Linux-ag] Linux hakkında

From: Bay Kaos (chaylakmuhendis@yahoo.com)
Date: Sun 30 Oct 2005 - 05:59:24 EET

Mandrake 10.1 i ftp adresinizden 3 iso yuda indirdim.
1. isoyu söylenen koşullarla cd ye çektim ve çok da
güzel çalışıyor.

Ancak bu seferde a4 tech (bilgisayara kablo ile bağlı
ama altında top yerine optik var) mouse u
tanımadı.bunu nasıl tanıtabilirim.kurulum disketi
yok.arkadaş vermişti mouse u bu yüzden linux driver ı
da yok.araştırmalarımın birinde şununla karşılaştım:

/etc/X11/xorg.conf dosyasindaki su satirlari bir metin
duzenleyici ile
duzenleyin. Kendi mouse ozelliklerinize gore
tabii:)Benimki A4 Tech
tekerlekli!

Section "InputDevice"
        Identifier "Configured Mouse"
        Driver "mouse"
        Option "CorePointer"
        Option "Device" "/dev/input/mice"
        Option "Protocol" "ImPS/2"

Bunu yapmam tanımasını sağlarmı?(Aslında size sormadan
önce neden sistemimde denemiyorumki? :) Ama asıl
istediğim sizin gibi benden bu konuda daha bilgili
kişilerden bilgi almaktır.)

Birde linux mandrake nin son sürümleri kısıtlı
kullanımdaymış diye duydum doğrumu?
Sizce hangi sürümü kullanmalıyım?son çıkan sürümü
uygun olurmu?

Bir soru daha :) kullanmamı tavsiye edeceğiniz
mandrake sürümünün diğer linux sürümlerinden (red
hat,suse, vs...) ayrı komutları varmı?varsa nereden
temin edebilirim?

Sorularıma cevap verirken benim yeni bir kullanıcı
olduğumu göz önünde bulundurursanız sevinirim.

İyi günler dilerim.