Re: [Linux-ag] Qmail Relay

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Wed 19 Oct 2005 - 14:16:43 EEST

Nuri Sevinç yazmış:

> Debian stable üzerine qmail server kurdum. Şu anda kullandığımız mail
> serverından mailleri kendi kurduğum servera aktarmak istiyorum.
>
> Bu konuda ki önerilerinizi bekliyorum.
>
> Herkese iyi çalışmalar.....

Şu anda kullandığınız server nedir? yine qmail mi?
eğer her iki MTA da qmail ise /home/vpopmail i diğer tarafa taşırsanız
kullanıcı adları şifreler inboxlar hepsi taşınır. taşıma işlemini
yapmadan önce yeni serverda /home/vpopmail/bin/vadddomain ile domainleri
ekleyin. böylece /var/qmail/control altındaki ilgili dosyalara da
domainlerle ilgili satırlar eklenir. taşıma işlemi sırasında tar
kullanırsanız iyi olur. aksi halde vpopmail ve vchkpw için kullanıcı id
lerine dikkat etmek gerekir.

iyi çalışmalar.