Re: [Linux-ag] TC ve adil bandwith dagilimi

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Tue 18 Oct 2005 - 13:24:49 EEST

Selamlar..

Biraz yanlış tarafa gitmişsiniz gibi. Bu sanki QOS management değilde
servis blokajı gibi olmuş.

Şöyle bakalım. sorun, kullanıcıların aşıı internet trafiği kullanmalarını
önlemek. Bu durumda her kullanıcı için belli bir bant ayırmak lüzumu doğar
doğal olarak. Bence en makul yöntem her kullanıcı için farklı birer class
oluşturun. Bunların tümünü içeren root class üzerinde toplam bandı
paylaşılabilir yapın. Böylece birinin kullanmadığı bandı diğeri
kullanabilir. Zaten aşırı bant tüketenler yakalayabiliyormuşsunuz,
bunların
asıl bandı kullanmalarını engeller belli bir limitte sınırlarsınız.

Pek anlaşılır olmadı. Kabaca, milleti tek bir kuyruğa değil, ayrı ayrı
kuyruklara, her kuyruğa bir kişi olacak şekilde dağıtın. Böyle
yapmadığınız sürece belirttiğiniz sorun sürecektir.

Saygı ve sevgiler..