Re: [Linux-ag] TC ve adil bandwith dagilimi

From: Serkan Kenar (serkan@ieee.metu.edu.tr)
Date: Mon 17 Oct 2005 - 15:34:54 EEST

Selamlar,

TAYLAN KIRAN wrote:
> butun internet trafigini linux uzerinden gecirip tc kullanarak
> bandwith shaping yapmaya calisiyorum. Fakat soyle bir sorunum var. p2p
> kullanan kullanicilar bir suru kaynaga baglandiklari icin bandwith
> sinirlamasini geciyorlar. bunlar icin p2p filtrelemeri yapmak yerine var
> olan bandwithi o anki aktifkullanici sayisina esit olarak dagitacak veya
> buna yakin calisacak bir seye ihtiyacim var.

Iki yontem dusunulebilir. Birincisi l7-filter kullanilarak, p2p trafigi
eslestirilir ve iptables mangle ile isaretlenerek, bandwidth'i kisitli
bir class'a yonlendirilir.

Ikinci yontem ic networkunuze giden trafigi kisitlarsiniz ve SFQ
politikasina sahip bir class'a yonlendirirsiniz. Burada firewall'a gelen
trafigi durdurma sansiniz yok, ancak ic agdaki kullanicilara yavas
ilettiginiz icin baglanti hizi duser. Bu classtaki paketler sirasiyla
adil olarak bandwith'i paylasirlar. Ancak cok da saglikli calisacagini
sanmiyorum. O anda kac kisinin agi kullandigi bilinemez, kuyrukta tek
bir makinenin paketleri varsa bu makine tum bandwidth'i kullanir. Diger
makinelerin response sureleri de oldukca duser. Ayrica diger http, ftp,
vs. trafigi de etkileneceginden kullanicilar rahatsiz olabilir.

Tavsiyem, birinci yontemi denemeniz olacak.

saygilarimla,

--
Serkan KENAR
http://serkan.feyvi.org/blog/