Re: [Linux-ag] samba kullanici haklari

From: osgur gursoy (lowopacity@yahoo.com)
Date: Tue 11 Oct 2005 - 13:43:03 EEST

aynen oyle de yaptim simdi.
Gercekten baska bi ayar yok degil mi burada yapmam
gereken ?
kendi yapilandirma ayarlarimin son sekli aynen soyle :
[global]
        guest account = root
        netbios name = OsgurSamba
        server string = Osgur's Samba Server
        writeable = yes
        socket options = TCP_NODELAY
        workgroup = WORKGROUP
        os level = 20
        encrypt passwords = yes
        security = share
        public = yes

[paylasim]
        path = /paylasim
        write list = root
        force user = root
        force group = root
        read only = No
        guest ok = Yes
kok dizinde bulunan /paylasim klasorune
chmod -Rf 777 /paylasim
dedim. zaten Gnome' dan da bakiyorum. kontrolumu
yapiyorum. bunu artik windows makinaya gecmeden direkt
Gnome uzerindeki Computer simgesine cift tiklayip,
networkde kendi samba serverima ulasip denemeye
basladim. burada basarabilirsem (klasore yazmaya)
digerleri de olacak herhalde. benim merak ettigim, ilk
basta /tmp klasorune yazabiliyordum. sonradan
olusturdugum klasorlere neden yazamiyorum ?
bir de Nilgun Hocamin dedigi sekilde ornegin,
/home/lowopacity
klasorune de paylasim vermistim ve force user olarak
lowopacity i tanimladim. securty= user idi ve windows
makinalardan sorulan kull. adi ve sifreye lowopacity
kullanicisi ile baglanmistim. ancak gerekli yazma
haklarini yine vermis oldugum halde yazamadim herhangi
bir sey.
linuxda onceden useradd ile lowopacity kullanicisini
yaratmistim. sonra smbpasswd ile lowopacity
kullanicisina sistemdeki sifresinin aynisi olmak uzere
sifre de tanimlamistim. ancak oyle dahi olmadi. Bu
arada sunu da belirtmek istiyorum. su anda benim icin
guvenlik oncelikli degil. once calistirmam lazim
Samba' yi. Guvenlikle sonra ilgilenirim. Tek derdim
neden yazma hakki veremedigim. Tesekkur Ederim bu
arada ilgilendiginiz icin.