[Linux-ag] Rv: Linux-ag Toplu Mesajı, Sayı 13, Konu 9

From: Ozgur KARATAS (datcrack@kobinet.org.tr)
Date: Tue 11 Oct 2005 - 15:29:09 EEST

Merhaba,
Zoom X5 kullaniyorsan eger muhtemel default modem ip'si 10.0.0.2 olacaktir. bu nedenle kendi kullanmis oldugun ethernet kartina;

ifconfig -a eth0 10.0.0.3 netmask 255.255.255.0

(ki burada ethernet kartini eth0 olarak aldim)

ifconfig komutu ile daha cok bilgi alabilir ve ethernet kartlarini gorebilirsin.

Sonrasinda,

http://10.0.0.2 adresine girmeyi dene ve
login: admin
pass: zoomdsl

seklinde modeminin icerigini kontrol edebilirsin.
Gerekli ADSL ayarlarin modemine girilmis ise (WAN kismini kontrol edebilirsin) internete cikis yapabilirsin.
Saygilar,

Ozgur
--
Benim zoom x5 modemim ve surecom ethernet kartım var.linuxu yeni kurdum.adsl hattımda aık.Linux sürümüm red hat fedora.Bundan sonra ince ayrıntısıyla birlikte internete nasıl bağlanabilirim? Bu konuda türkçe kaynak bulamadım.İngilizcemi geliştirmeye çalıyorum ama hala bir kitap okuyacak kadar değilim.Bu yüzden how to lardan da yararlanamıyorum.
Bu konuda ince ayrıntısıyla birlikte dökuman sağlayacak veya bu konuyu anlatacak kimse varmı?

deneme mesaji listelere atilmaz ise daha iyi olur.

Ozgur
Message: 3

İyi günler benim bir debian server ım var ve 15 tane de XP client ben bu clintlerin msn ve benzeri porgramlara + download ve bazı sitelere girmelerini engellemek istiyorum.

Tabi bu kurallara istisna kullanıcılar olacak.

İnternet bağlantısını ADSL modemden gerçekleştiriyoruz ve clientler direct modem üzerinden internete ulaşabiliyor.

Bu konuda önerilerinizi bekliyorum....
squid sanirim sizin aradiginiz bir yazilim. lakin kullanmis oldugunuz versiyon ve calisan servisleri de ayrinti olarak verseydiniz daha saglikli olurdu. asagidaki linki okumanizi tavsiye ederim.

http://istanbul.linux.org.tr/~ilkerg/squid/elkitabi-1.html