Re: [Linux-ag] linux server ve internet kafe

From: ozhan ozberk (ozhan@nethousenetworks.com)
Date: Thu 10 Nov 2005 - 13:52:25 EET

Merhaba,

oncelikle internet cafelerde bu sorunlar buyuk bir dert haline gemekte,
benim tavsiyem clinet taraflarina goback veya ayni gorevi yapan bir software
kurulmasi, burdaki amacimiz yeni kurulmus bir bilgisayara virus veya
musteriden gelecek zararlari onlemek, bilgisayar restart yapildigi zaman ilk
gunki gibi acilacak, fakat burda karsiniza cikacak sorun musterinin gunlerce
oynadigi oyunun save dosyasi kaybolacak, bunu cozmek icin ineternet icin
kurulmus linux server uzerine samba server kurup musterilere samba dan user
ve password vererek hatta kota bile tanimlanabilir burdaki amacimiz devamli
musterilermiz icin dosyalarini saklayacak bir depo yapmak, bunlari yaptiktan
sonra ayni linux uzerinde iptables ile sadece kullanacaginiz portlara izin
verin msn icq online oyunlar icin gerekli tcp ve udp portlarini acin geriye
kalan portlari kapatin bu olayla bircok virusden veya bosa kullanilan
internet baglantinizi koruyacaksiniz. Client taraflarini kurarken titiz bir
sekilde kurun guncelleme ve gerekli tum programlari yukleyin sonra goback
www.goback.com veya benzeri bir yazilimla clienti o sekilde kalacak bicimde
ayarlayin, akinsoft bildigim kadariyla clientlari acip kapama ve hesap kesme
gorevini yapiyor yani ayni zamanda internet paylastirmak zorunda degil.