Re: [Linux-ag] IP dönüºtürme

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Tue 01 Nov 2005 - 13:39:08 EET

Ozan Eren Bilgen wrote:

> A -> B *** İnternet *** C <- D
>
> Ayarlari mümkün oldugunca A ve D'ye tasimak istiyorum. Bu tabi %100
> mümkün degil, fakat özellikle IPSec kısmı A ve D'de olmasi daha iyi,
> zira oraya tam erisim soz konusu fakat B ve C ayarlari cakili kalacak.

> Tunel kuramiyoruz. Tunel kurmak icin B ve C'ye (yonlendiricilere)
> yonetici yetkisiyle ulasmak gerekir bu surekli talep edilemez.

Ok, ben B ve C uzerinde cozmek istediginizi dusunmustum.
Yanlis anlamisim.

Surekli talep edilemez derken?
Sadece bir kere yonetici yetkisi ile IPSec tunel tanimlattirsaniz?
Eger bastan dogru ag bloklari arasinda tunel tanimlatirsaniz
sonra yeni baglantilar icin ayrica yonetici erisimi gerekmez ;)

> IPSec devreye girince 4-5-6-7 kapali oluyor ve istedigimiz sey bu.
>
> NAT aygitlarindaki IPSec-passthrough ozelligini onerdiler. Ne
> düsünüyorsunuz?

Pass through ozelliginin bir sinirlamasi var:
Her ag uzerinde *tek bir* istemci ayni uc ile haberlesebilir.
Yarin D nin yanina A ile haberlesecek bir de E eklemek isterseniz
sorun olacaktir.

Her durumda B ve C nin en az bir tanesi uzerinde gelen istekler
icin bir yonlendirme tanimlamaniz gerek. Sonucta baglantinin
kurulmasi icin A veya D den birine ilk paketlerin ulasmasi lazim
hangi protokol olursa olsun bu gerekli.

Sadece iki makina arasinda haberlesecekseniz ve disaridan ssh ile
hedefe erisebiliyorsaniz, ssh port forwarding cozum olabilir.
Bizim ekipten Sezai, evden baglanirken karsi tarafin IP adres(ler)ini
alias olarak kendi bilgisayarinda tanimliyor ve ssh tuneli uzerinden
hedefe rahatlikla erisebiliyor.

Eger SSH istemiyorsaniz ve her durumda (en az) bir yonlendiricide
ayar yapacaksiniz. IPSec NAT-T de uygun degilse, o zaman OpenVPN
sizin icin en uygun cozum gibi gozukuyor. OpenVPN UDP (veya cok
isterseniz TCP) protokolu kullaniyor, yonlendirici uzerinde
ilgili portu hedef makinaya yonlendirmeniz yeterli olacaktir.

Yine de, eger kalici bir tunel olacaksa ve ileride aglar arasi baska
baglantilar da gerekecekse, o zaman yonlendiriciler uzerinde
iki ag arasi VPN ayarini bir kere yapin ve rahat edin derim.

Iyi calismalar

Can

--
Dr. Can E. Acar
Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.