Re: [Linux-ag] IP dönüştürme

From: Ozan Eren Bilgen (oebilgen@uekae.tubitak.gov.tr)
Date: Tue 01 Nov 2005 - 11:52:48 EET

On Tue, 2005-11-01 at 10:46 +0200, Can Erkin Acar wrote:

> A ve B uzerinde bir ayar yapmak istemediginiz icin
> SSH ve/veya PPP anlamli degil. Onceki mesajinizdan
> tum ayarlamalari B ve C uzerinde yapmak istediginizi anliyorum.

        A -> B *** Ŭnternet *** C <- D

Ayarlari mümkün oldugunca A ve D'ye tasimak istiyorum. Bu tabi %100
mümkün degil, fakat özellikle IPSec kŭsmŭ A ve D'de olmasi daha iyi,
zira oraya tam erisim soz konusu fakat B ve C ayarlari cakili kalacak.

> B ve C arasina bir tunel kurmaniz gerek. GRE bir cozum IPSec de.

Tunel kuramiyoruz. Tunel kurmak icin B ve C'ye (yonlendiricilere)
yonetici yetkisiyle ulasmak gerekir bu surekli talep edilemez.

> IPSec 4. katman ile ilgilenmiyor, siz ayrica uygulama duzeyinde
> sifreleme yapacaksaniz GRE de yeterli olabilir. Iki network arasi
> trafik sifrelenmeden akacaktir.

IPSec devreye girince 4-5-6-7 kapali oluyor ve istedigimiz sey bu.

NAT aygitlarindaki IPSec-passthrough ozelligini onerdiler. Ne
düsünüyorsunuz?

> Iyi calismalar

Size de

Ozan