Re: [Linux-ag] DHCP Server problemi.,,,

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 29 Mar 2005 - 23:49:44 EEST

169.x şeklindeki ip adresi herhangi bir dhcp sunucu olmamasi ya da
kullanilamamasi yuzunden oluyor. Bence 2 ihtimal soz konusu:

1. windowslarin ag baglantisinda problem var. Sorun ethernet karti,
kablo, konnektor, aktif cihaz, ethernet kartı sürücüsü vs herhangi bir
ara katmanda olabilir...

iptraf gibi agi ip harici trafigi de izleyebilecek bir program ile
takip ederek, özellikle lan station monitor ekrani ve uygun filtreler
ile ip almayan mac adreslerinin trafik yapip yapmadiklarini, ağa paket
gönderip gönderemediklerini gorebilirsiniz. Eğer paket yoksa aradaki
seviyeleri kontrol edin tek tek.

2. dhcp sunucunuzda cidden bir problem vardir. Bunun icin log
dosyalarini detayli incelemenizde fayda var. dhcp ile ilgili tum
bilgiler bende log dosyalarinda izlenebiliyor. Ornegin:
- DHCP_REQUEST from 00:00:xx:xx:xx
- DHCP_OFFER to 00:00:xx:xx:xx
- DHCP_REQUEST for z.z.z.z from 00:00:xx:xx:xx
- DHCP_ACK z.z.z.z to 00:00:xx:xx:xx

metinler tam böyle değil ama bu "pseudo" logu izleyebiliyorsunuz :)

Bu 2 seçenek üzerine yoğunlaşıp sonucu bildirirseniz sevinirim.