Re: [Linux-ag] IPTables ve Roıuting

From: [AventGrup©] SHOPEN (shopen@aventgrup.net)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 19:19:24 EET

İlgin için Tşk.

Elbetteki Tetkiklerin doğrudur, Bahsettiğin kavramlara zaten vakıfım,
Ben bu söylediğim işlemleri Normal bi Router üzerinde yapıyorum,
yönetiyorum vs. Linux ilede uğraşıyorum, IPTables'ı şimdiye kadar Lokal
sistem için, NetWork üzerindeki makinelerin Salt İnternet Çıkışlarını ve
Sair detayları yaptım, Netekim Kavramlarla yahut kaynaklarla ilgili bir
sıkıntım yok.

Yani soru yalın ve net, Yanıtında yalın olması gerekmiyormu.

Farzedelimki Şöyle sordum. "Benim bir network'üm var, Network'ümdeki
bilgisayarları Statik Nat işlemi ile internete çıkartmak istiyorum ne
yapmam gerekir."

Bu sorunun yanıtı şu ;

Lokal NetWork 192.168.0.0 - 192.168.0.255 ( Eth1 )
İnternet IP Addr. 212.175.85.66 ( Eth0 )

#sysctl -w net.ipv4.ip_forward=1
#iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -j SNAT -o eth0
--to-source 212.175.85.66

Bukadar yani, Toplasan 5 satır. Benimde istediğim buna muadil bir cevap,
Benimkide buna benzer bir soru, ve yanıtıda buna benzer bi yanıt olacaktır.

; )) Yani Krize girip, içinden çıkılamayacak bi durum değil.

Belgeler'deki IPtables dökümanlarının tamanını inceledim. Evt, kapsamlı
ve geniş bir arşiv, ama aradığım şey yok. Bulayım, döküman haline
getirip onuda ben ekliycem. ( Bi Nevi Amme Hizmeti )

Tşk.