Re: [Linux-ag] Routing problem

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Tue 08 Mar 2005 - 13:19:02 EET

On Tue, 8 Mar 2005 03:07:58 -0800 (PST), zeynep k. <zeyno1974z@yahoo.com> wrote:
> buraya kadar hersey tamam, disardan gelislerde de hangi gatewaydeyse linuxum
> o kanaldan gelebiliyorum, 10.0.0.2 adsl modemime telnet(23) yonlendirmesi
> yaptim, linux makinama giremiyorum adsl'den cunku gatewayin 10.0.0.1 olan

Anladigim kadariyla ADSL modeminiz uzerinden aginizdaki Linux makineye
erismeye calisiyorsunuz.

Bu noktada gereken sadece ADSL modem uzerinde NAT yapilandirmanizi
gerceklestirmis olmaniz. Modeminiz buna destek veriyorsa web
adresinden veya google dan bu yapilandirmayi rahatlikla
bulabilirsiniz. Ayrica Linux makinenizin gateway kisminda hangi IP
yazdigi onemli degildir. Hatta hic yazmasa bile farketmez. Yeterki
Linux makinenizin bir IP adresine sahip olmasi ve aginiza fiziksel bir
sekilde bagli olmasi yeterlidir.

Basta da belirttigim gibi anladigim kadariyla isiniz sadece bundan
ibaret gibi gorunuyor.