Re: [Linux-ag] ağlar arası iletişim..????????/

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Tue 05 Jul 2005 - 16:58:10 EEST

Mevlüt KOÇAK yazmış:

> Merhaba Arkadaşlar,
>
> Yukarıdaki yapıya sahip bir ağım var. 10.0.1.0 ağına ait clientler
> internete erişimlerini Proxy Server üzerinden sağlıyorlar. (Transparan
> proxy) 10.0.1.0 ağına ait bilgisayarlardan 10.0.0.1 nolu
> bilgisayarlardaki paylaşıma açık klasörlere erişebiliyorum. 10.0.0.1
> no.lu makinede bir dameware remote kontrol yazılımı kurulu. 10.0.1.0
> ağındaki bilgisayarlada ise dameware clientleri. 10.0.1.0 ağındaki
> bilgisayarlara 10.0.0.1 den ulaşabilmek için (port sınırlaması
> olmaksızın) proxy server olan makinada nasıl bir nat kuralı
> [...]
bence şu şekilde bir yapı kurarsanız işiniz daha kolay olur.

* 10.0.0.0/24
* |
* |(eth0)
modem - - (eth2) linux
* |(eth1)
* |
             10.0.1.0/24

sizin şemaya göre gitmek isterseniz 10.0.0.0/24 network undeki her
makinaya 10.0.1.0/24 networkune linux uzerinden erismesi gerektigi
soyleyen bir statik route eklemeniz gerekecek. her iki durumda da NAT
kurallari ile pek bir isiniz yok gibi.

kolay gelsin.