[Linux-ag] No DHCPOFFERS received

From: Ahmet Emre Aladağ (aladagemre@gmail.com)
Date: Sat 07 Jan 2006 - 05:09:18 EET

Merhaba,

Dizüstü bilgisayarıma Debian kurulumu yapmaya çalışıyorum. Önceki gün temel sistem kuruldu.
apt-get upgrade ve update ile güncelleştirilmeler de yapıldı.
Ama dün gece bir inadı tuttu, internete bağlanmıyor paket yüklemek için. ifup eth0 yazıp bağlanmaya kalktığımda
hata veriyor. Halbuki ethernet kablosunu çıkartıp takınca bunu görüyor.

Couldn't stat source package list ftp://ftp.nerim.net etch/main Packages (/var/lib/.....binary-i386_Packages)
- stat (2 Böyle bir dosya ya da dizin yok)

root# ifup eth0

eth1: unknown hardware address type 24
eth1: unknown hardware address type 24
Listening on LPF/eth0/00:0f:b9:77:45:3a
Sending on LPF/eth0/00:0f:b9:77:45:3a
Sending on Socket/fallback/fallback-net
DHCP DISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7
DHCP DISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 11
DHCP DISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 21
DHCP DISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 12
DHCP DISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 9
No DHCPOFFERS received
No working leases in persistent database.

Exiting.

Failed to bring up eth0.

En başlarda da sistem açılırken:

shpchp: acpi_shpchprm:get_device PCI ROOT HID fail=0x1001
modprobe: FATAL: Error inserting shpchp (/lib/modules/2.6.6-1-686/kernel/drivers/pci/hotplug/shpchp.d

     shpchp: can't be loaded
missing kernel or user mode driver shpchp
pciehp: acpi_pciehprm:get_device PCI ROOT HID fail=0x1001
modprobe: FATAL: Error inserting pciehp (/lib/modules/2.6.6-1-686/kernel/drivers/pci/hotplug/pciehp.d

     pciehp: can't be loaded
missing kernel or user mode driver pciehp

gibisinden hatalar var. (bunları internetten buldum, benziyor diye koydum)

Tüm bunlardan dolayı paket indiremiyorum. Her ne hikmetse dün normalde internete bağlanabilen Pardus da denediğimde o da bağlanamadı.(KDE menüsünden ağ yapılandırmasından ethernet kartını seçip bağlan dememe rağmen)

Daha sonra bir süre uğraştım,
ifconfig eth0 10.0.0.5 netmask 255.255.255.0 broadcast 10.0.0.255
route add default gw 10.0.0.2

gibisinden şeyler yazdım; olmadı
Bir süre sonra yine denemiş olmak için
apt-get update yazdım, baktım çalışıyor!
Birden bire çalışmaya başladı yani.
Sonra
apt-get install gnome-core
dedim, onu kurdu. Sonra reboot edince gnome felan çıkmadı(galiba önce x-window-system'i kurmak gerekiyordu). Yine konsol çıktı ve bu sefer yine internet yoktu!
Bir daha da açılmadı :(

Bu durumda sorun nedir? Acaba modemden mi kaynaklanıyor sorun?

Log dosyalarına bakmayı bilemediğim için hatalrın bazılarını yazdım , bazılarını da interntetten kopyaladım başkalarının benzer sorunlarından.(nette sorunuma çözüm bulamadım)O yüzden eğer log dosyalarına nasıl ulaşabileceğimi söylerseniz belki buraya da yazabilirim. (cp log /mnt/hda1/. vs vs vs şeyleri de yazarsanız sevinirim çünkü çok fzla bir şey bilmiyorum o konuda)

Teşekkürler...