Re: [Linux-ag] ag uzerinden e-mail arsivleme

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 06:02:38 EET

> Merhaba,

Selam,

> Asıl istediğimiz sunucu üzerinde maillerin arşivlemesini yapacak bir
> program. Ama backup şeklinde mailleri koruyacak bir yapıdan çok her an
> istenilen maillara arama ile erişilmesini de istiyoruz. Yani mailleri bir
> database üzerine oturtarak arşivlemek, sonra da değişik kriterlerle
> arayarak güvenlik kısıtlamalarını da dikkate alarak erişmek istiyoruz.
>
> Bu tarz bir program bileniniz var mı? Sorunu nasıl çözebiliriz?
>
> Exchange Server için GFI'ın çok güzel bir çözümü var
> (http://www.gfi.com/mailarchiver/) Acaba Linux'de benzer bir program bilen
> var mı?

Hımm evet yapabilirsiniz. Bir program bilmiyorum bunu yapan ancak şunu
yapabileceğimi biliyorum mail server üzerinden gelen geçen her maili bir
kullanıcı açıp (depo gibi ) buna çeşitli filteler uygulayarak atabilirsiniz.
Bundan sonra ise yazacağınız procmail maildrop vs vs türü bir yapı ile veya
daha mail procmail vs e gelmeden pipe veya sendmail milter gibi bir uygulama
ile header ve body parsing yaptırarak herhangi database üzerine atabilirsiniz
daha sonra da istediğiniz şekilde sorgulamanızı web tabanlı veya nasıl
isterseniz yapabilirsiniz.

Biliyorum fazla yardımcı olmadı sizin için ama yapabileceğimi biliyorum ve
kafamda nasıl yapabileceğimin şeması oturdu (detaylar hariç). Bunun için
uygulama da yazılabilir (Yakın özellikte şeyler yapmıştım).

Yani yapılabileceğini bilmenizi istedim uğraşmak isterseniz önerim
MailScanner+sendmail+milter+procmail+mimedecode+birkaçşey daha üzerinde
araştırma yapmanız şeklinde olacaktır (birkaç saatte halledilebilir birşey
olacaktır).

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri