Re: [Linux-ag] Hylafax

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 05:32:27 EET

Selam,

> orasini anladim zaten ve ingilizce ile ilgili bir problemimde yok. bu
> sekilde mail atmasi neden ? onu anlamadim.yani neden fail oluyor. sorun
> modemde mi? attiginiz mail pek cozum getirici bir tarzda degil.

sorunun çözümü yazan hata mesajında var zaten.

/var/spool/hylafax/log dizinin altında yapılan her receive veya transfer
işlemi için cxxxxxxxxx şeklinde log dosyaları tutulur buradaki loglardan
öncelikli olarak bir hata var mı diye bakmanız gerekiyor. Bunu yaparken
hylafax ın trace opsiyonlarını (Size Consult the server trace logs for more
information on what is happening. diyor bakın) maksimuma çıkarıp daha detaylı
bilgi alabilirsiniz ama tabii ki oradaki bilgiyi yorumlayabilmeniz de önemli
bir faktör.

2. olarak faxrcvd fax alınması veya gönderilmesi sonrasında modem durumuna
göre tekrar tekrar modemi algılama işlemi yapar bunun sonucunda faxstat
komutunu (veya çeşitli parametleri ile vererek) modeminizin durumunu görmeniz
gerekmekte öncelikli olarak sizin durumunuzda waiting modem to come ready
türü birşey yazması gerekiyordur ve bu da henüz modemin alıp/verme işleminden
sonra kendisine gelemediğini belirtir :) Ki sizin ttyS2 deki modem bu durumda
alma işlemi için kullandığınız faxrcvd ttyS2 deki modemi sürekli olarak modem
ready durumuna getirebilmek için initialize etmeye çalışıyor fakat cevap
alamıyor bundan dolayı da size hata veriyor ve doğal olarak herhangi bir
alıp/verme işleminde modem initialize edilemediği için kullanamıyor.

Şimdi sizin nasıl sistemi konfigure ettiğinizi bilmediğimiz için hiçbirşey
söyleyemeyiz. Buradaki hiçkimse de hiçbirşey söyleyemez emin olun.

Beni bu kadar yazarak uğraştırmak yerine hangi modemi kullandığınız
(probemodem ile aldığınız AT komut setlerinin çıktılarından) ne şekilde
konfigurasyonunu (Calss1/2 vs) yaptığınız ne kadar zaman sonra bu hatayı
aldığınız faxstat vs ile ne gibi çıktılar aldığınız gibi bilgileri vermiş
olsa idiniz daha rahat çözüm bulabilirdim.

Hylafax konfigurasyonu en zahmetli olan programlardan bir tanesidir ve ne
yazık ki doğru düzgün döküman okunmadan genelde kurulumu yapılmaya
çalışıldığı için karşılaşılan problemlere çözüm getiremiliyor kuran kişiler
tarafından hele hele ISDN BRI/PRI sistemlerde kurmaya çalışan ve eline yüzüne
bulaştıran kişilerin haberlerini aldıkça gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum.

(Bunu genel olarak yazıyorum) Lütfen kurmaya çalıştığınız sistemlerle ilgili
olarak önce araştırma yapın okuyun ne tür problemler çıkıyor bakın ondan
sonra birşeyleri kurmaya çalışın.

Ki Hylafax bu konuda en fazla döküman okunması gereken konu bazı konuları ise
ne yazık ki kod ile oynamadan çözemiyorsunuz (illa feature eklemeniz
gerekiyor).

Benim mail2fax gateway (telno@domain.com şeklinde atılan maillerde) olarak
herhangi bir mail clienttan (Lotus, Outlook, Linux MUA vs vs )atılan herhangi
bir mimetype daki (word,excel,html mail, düz mail vs vs ) maili ve AS400 deki
spooldan yollanan dosyayı Türkçe karakter problemsiz olarak faxlatabilmem 5
günümü almıştı.

Bunun yanında 16 portlu bir sistemi kurmam ise 2 saat!

Ne yapmak istedeğiniz ve elinizde neler olduğuna göre yapmak istediğiniz şey 2
saatte yapılabildiği gibi 5 günde de yapılabilir.

Eğer sorununuzun çözülmesini istiyorsanız bize mümkün olduğunca çok bilgi
vermeniz gerekir. Yoksa kimse müneccim değil bu kadar veri ile sorununuzu
çözebilsin.

Allah aşkına kimse
http://www.linux.org.tr/index.php?Pg=e-postaListeleri

adresindeki Listeler ile İlgili Genel kurallar başlığı altındaki 6. maddeyi
okumuyor mu?

İbrahim Bey kişisel olarak algılamayın sizin mailiniz sadece bahane oldu benim
için bunları yazmaya.

Açıkcası doğru düzgün bilgi verilmeden cevap alınmaya çalışılan soruları
gördüğüm zaman bunlara oldukça sinirleniyorum ve cevap vermiyorum.

Neyse uzatmayayım artık yeteri kadar içimi boşalttım sanırım :)

NOT: Devrik cümleler yanlış paragraf başlamaları yazım hataları vs için usura
bakmayın düzeltmek için uğraşmayı gözüm yemedi :)

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri