Re: [Linux-ag] Disari cikamayan makina sorunu

From: Cafer Simsek (cafsim@gmail.com)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 22:50:59 EET

On Fri, 28 Jan 2005 22:29:53 +0200, Umut <linuxlist@gmail.com> wrote:

> Sorunu trace isleminin kesildigi noktada arayin bence.
>
> 201.1 makinasi ne is yapar? firewall? router? bwlimiter?

router yani gateway makina o

> her ne is yapiyor ise uzerindeki kurallari kontrol edin.
> Bir grup makina cikiyor, bu gariban slackware cikamiyor
> ise diger makinalar ile ayni ip ayarlarina (ozellikle netmask
> ve default gw) sahip olup olmadiklarina bakin. Hatta
> emin olmaniz icin size bir yol onereyim, disari cikabilen
> makinalardan birisinin ip adresini verip deneyin.

soylediklerinizin hepsine baktim. maalesef hic bir degisiklik olmadi.
dediginiz gibi normal olarak calisan makinalardan birinin ip adresini
silip buna ekledim ama sonuc ayni.

> Eger router ile ilgili sorun olsaydi www paketlerinin
> ACK'leri gitmeyeceginden hic baglanti olmazdi.
>
> Dedigim gibi:
> A. BW limiter kurallariniza bakin (dusuk ihtimal)

her sey normal

> B. router ayarlariniza bakin (daha dusuk ihtimal)

o da normal

> C. firewall ayarlariniza bakin (yuksek ihtimal)

uzulerek soyluyorum ki firewall ayarlari da normal. hic bir degisiklik
yapilmadi.

simdi ne oldu da oldu diyeceksiniz hakli olarak. datacenter da ufak
bir hdd operasyonu duzenlendi onun ardindan olay patlak verdi. ancak
operasyonun bu bizim ozurlu makina ile uzaktan yakindan alakasi yok.
sadece switch'in kapatilip acilmasi gerekti o kadar. olayin ardindan
diger butun makinalar sorunsuz calismasina devam ederken bu kendine
gelemedi. daha once hic boyle bir sorun gormedim. gormus degilim.
kablo sorunu desek; kendi network'undaki makinalara sorunsuz ulasiyor.
ssh ile su an bile bagliyim ve her islemi gorebiliyorum. reboot desek
2 kere yaptim. her sey normal gorunuyor ancak hala calismiyor.

> Saygilar.

Cafer Simsek
SW - Architect
@ISTANBUL