Re: [Linux-ag] DNS'lerin calisma mantigi

From: Cafer Simsek (cafsim@gmail.com)
Date: Tue 25 Jan 2005 - 10:06:36 EET

Merhaba,

www.sistem.com'a istek yapan kullanici tarafindaki ag cikisi en az
atlamayla (bkz: traceroute) hangi sunucuya erisebiliyorsa ilk önce onu
deneyecektir. Olmazsa, digerlerini. Mantik olarak bu dusunulebilir.
Yalniiizzz; eger sizin www.sistem.com isminin A (host) kaydinin TTL
(time to live) degeri 0 ise bu olur. Bunun disinda alan adi icin
girdiginiz bu nameserver degerleri (olmasi gereken ve genelde olandan
bahsediyorum) global name server'lar ve isp name server'lari
tarafindan cache edilir ve TTL suresince cache'te tutulur.

Bunun icindir ki bir domain'in dns'lerini degistirdiginizde aktif
olmasi 24-48 saat surmektedir.

Umarim aciklayici olmustur.

İyi Gunler.

Cafer Simsek