Re: [Linux-ag] TT DNS'leri cildirtir

From: N. Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Fri 07 Jan 2005 - 10:45:45 EET

Selamlar,

VT nin DNS sunuculari port.vargonen.com, gate.vargonen.com ve
master.vargonen.com
dur. VT uzerinden alinan alan adlarinda standart olarak bu 3 DNS sunucu
girilir ve siz
istemediginiz surece herhangi bir degisiklik yapilmaz. Yapilan
degisiklik ise alan adinizin
DNS sunucularidir.

DNS sunucusu uzerinde alan adlarina ait NS kayitlari da bulunur.
Buradaki ns1.posta.web.tr ve ns2, alan adinizin DNS sunucularindaki
NS kayitlaridir. Ozet olarak, ns1 ve ns2.ari-tech.com DNS sunucularinda
um-tr.com icin NS kaydi olarak ns1.posta ve ns2.posta goruluyor.

root@siseci[root]# nslookup
> server ns1.ari-tech.com
Default server: ns1.ari-tech.com
Address: 67.15.102.5#53
> set type=ns
> um-tr.com
Server: ns1.ari-tech.com
Address: 67.15.102.5#53

um-tr.com nameserver = ns2.ari-tech.com.
um-tr.com nameserver = ns1.ari-tech.com.

ns2.ari-tech.com da ayni sonucu veriyor.

Su an alan adinizin DNS sunuculari ve DNS kaydindaki
NS kayitlari da ns1.ari-tech ve ns2.ari-tech i gosteriyor.

Normal gorunuyor su an.

Iyi calismalar.

--
N. Ersen SISECI