Re: [Linux-ag] ADSL CıLDıRTıYOR

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sat 01 Jan 2005 - 12:17:57 EET

> Sevgili Linux Severler;
>
> 2005 yılı sizlere ve bize mutluluk getirsin dileklerimle iki kelime yazmak istiyorum.
>
> ADSL benim seçeneğim değil. Ben bir firmayım. Türkiye de web hosting satışı yapan bir firmayım. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu Telekomun reklam kampanyasına inanarak ADSL alıyorlar. ADSL hizmetleri karşılayamadığında da bizden aldıkları web hosting üzerinden yayın yaptıkları internet sitelerine zaman zaman DNS sorunu nedeniyle giremiyorlar.
>
> Bir gün açılıyor diğer gün açılmıyor, bir ofisteki 5 bilgisayardan 3 ü açıyor 2 si açamıyor.

> [...]

Sayin Inan,

Turkiye'de bir ADSL, daha genelde Telekom ve Intenret
sektoru yapilanma, tam ve serbest rekabetin olusum sorunu
var. Linux camiasi bu sorunun oneminin farkinda. Elinden
geldiignce katki da vermek ister.

Ama, LKD listelerinin bir yapilanmasi var. Her konu her
listede tartisilir diye bir kural yok. Her listede
sınırlarını beraberce eblirledigimiz konulrin
tartisilmasi isin dogal yapisin sonucu.

linux-ag listesi teknik bir liste. ADSL meselesin teknik
boyutlarin tartisilacagi liste.
Sorun nereden kaynaklaniyor, bu sorunu teknik olarak nasil
cozeriz, listesi. Ama, bu liste TT'ye karsi nasil davraniriz,
ADSL meslesini toplumun gundmeine nasil getiririz listei
degil. Listelerin acilis amaclarina uymak zorundayiz.

linux-sohbet listesinin kapsami daha genis. Orada da ana tema
Linux ve acik kaynak sistemleri olmak zorunda. Bir olcude
teknik olmayan tarafi linux-sohbet'te gundmee getirebilirisniz.
Ama, ADSL sorunu, TT, TK yani telekom v eintenret
sektorunun temel sorunlari sadece Linux camiasi ile
sınılrı degil. Bunlari kapsayan, onlari cekebilecek
listelerde calismak gerekir.

linux-sohbet'te sınırlı sekilde konuyu gundeme
getirebilirisniz. Liste politiklarini tartismak istiyorsaniz,
dernek listesinde gundeme getirebilirsiniz.
Ama, isin teknik olmayan boyutunu, linux-ag listesinde
lutfen uzatmayin, artik bitirin. Teknik boyutunda bir
suınırlama yok tabii ki.

Saygilar

Mustafa Akgul