RE: [Linux-sunucu] cached mellek

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Tue 22 Feb 2005 - 14:48:44 EET

On Tue, 2005-02-22 at 08:50 +0200, Mehmet UZUNKOL wrote:
> top - 08:53:13 up 6 days, 17:09, 3 users, load average: 3.31, 3.21, 2.75

Önce, burada bir sorun var. Load average biraz fazla gibi geldi bana.

> SwapTotal: 1024072 kB
> SwapFree: 1024072 kB

Buradan anlaşılan swap kullanımı yok.

Sistemi reboot etmektense, bazı servisleri kapatıp tekrar açmayı
düşünebilirsiniz.

Yalnızca tahmin ederek söylüyorum ama, sanırım sunucunuzun e-posta
trafiği biraz fazla yüksek ve spamassassin biraz aşırı CPU gücü
kullanıyor olabilir. Bu nedenle sunucunun toplam performansı aşırı
düşüyor olabilir. Spamassassin yerine bogofilter düşünebilirsiniz, daha
yüksek performans sağlayabilir. Veya spamassassin yapılandırmanızla
oynayarak bazı denetimleri yapmamasını sağlayabilirsiniz.

İyi eğlenceler,

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/