RE: [Linux-sunucu] cached mellek

From: serkan yaramaz (serkan@cozum.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 11:08:13 EET

Merhaba ; benim sorunumda bunula ilgili . Ramın arta kalanını buffer ve
cache olarak kullandıgını biliyorum fakat bazen ram yetmedigi zaman sunucun
swap yapmaya baslıyor.Ram kullanımı dusuyor fakat sqap kullanımı ram ile
orantılı olarak dusmuyor..
Su an ram kullanımı :954 MB /992 MB
Swap kullanımı : 102 MB /1.7 GB

Free ciktisini gonderiyorum.
             total used free shared buffers cached
Mem: 1015756 974940 40816 0 113152 441768
-/+ buffers/cache: 420020 595736
Swap: 1831400 104444 1726956

Yani makinem su an swap kullanıyor. Acaba ram yetersizliginden mi ? Yada
swap bellek akıtma problemi mi var.. Bunu nasıl duzeltebilirim?

CEvaplarınız bekliyorum ...