[Linux-ag] firewall ve bazı siteler

From: Zekeriye Bozkurt (zekeriye@hotmail.com)
Date: Tue 15 Feb 2005 - 16:50:06 EET

Selamlar;

   bu mesajı 2 defa alan arkadaslardan ozur dilerim

   Fedora Core 3 linux sistemini firewall olarak kurdum. Sistemi
güncelledim. (Up2date) TCP/IP yeni birisi olduğumdan internetten
fwbuilder programını indirdim. Networke uyan örnek firewall an
birini (1 dmz + 1 internet + 1 local network) örnek olarak aldım ve
sadece gerekli ipleri değiştirerek bir firewall kurdum. Proxy
server olarak da Squid i yapılandırdım. Her ikisi de su an
calisiyor. Ancak firewall da buyuk bir sorunum var.
   Eger girilen site bir baska siteden baglanti kurmaya calisiyorsa; ornegin
hotmail.com un login sayfasi login olmak icin diger baska sitelerden de
baglanti yapıyor islem gerceklesmiyor. Yani firewall aktif iken ne MSN
messenger ne de hotmail ana sayfasindan login olunamiyor.

  Kernel mesajlarini inceledigimde firewall tarafindan SYN
mesajlarını (DPT=443) engellendigini gordum. Bu durumu nasil
duzeltebilirim. (Linux da oldukca yeniyim)

Zekeriye BOZKURT