Re: [Linux-ag] djbdns

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 07 Feb 2005 - 18:36:49 EET

Merhaba,

Mon, 07 Feb 2005 18:11:04 +0200 tarihinde Mesut Güler
<mesut@egemenyazilim.com> soyle yazdi:

MG> sorunum ise, yerel agdan, internet uzerindeki diger domainlerin
MG> adlarini cozmek icin gelen sorgulara djbdns nin yanit vermemesi. Ancak
MG> linuxun kendi nameserver olarak loopback i kullaniyor ve tum domain
MG> adlarini sorunsuz cozebiliyor. anladigim kadari ile sorun yetkilerle
MG> ilgili, ben yerel agin dis domain adlarini bu djbdns i kullanarak
MG> cozebilmesini nasil saglayabilirim?
Soylediklerinizden anladigim, djbdns'in isim cozmek icin kullanilan
parcasini (dnscachex) 127.0.0.1 adresinde calistirdiginiz.

O adreste calistirirsaniz, yerel ag uzerinden kimse ulasamaz cunku
127.0.0.1 sadece makinanin kendisinin ulasabilecegi bir adrestir.

Yerel ag tarafindan ulasilabilen bir IP adresinde calistirmalisiniz.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694