Re: [Linux-ag] Re: modeme erisememe (slackware 10.2)

From: Oguz (oguzzz@gmail.com)
Date: Mon 19 Dec 2005 - 23:08:40 EET

merhabalar...

sayin can bey;

'dhcpd eth0' denedim olmadi, soz konusu kart eth0 eminim.
/etc/dhcpd.conf u ayarlamam gerekiyormus gibisinden bir mesaj veriyor anlam
veremedim.

-------

sayin serkan bey;

 evet dogru varsayiyorsunuz, ethernet kartim sistem tarafindan gorulmus
durumda, herhangibir sikinti mevcut degil. ayrica modemin ip si 10.0.0.2 bir
problem gorunmemekte.

-------

son olarak, sayin ozgur bey;

ethernet kartimda problem yok sistemde gormus durumda, yani lspci da
ethernet controller'imi gorebiliyorum.

modemin DHCP ayarlarinda bir sikinti yok, cunku windowsta gayet guzel
calismakta, dhcp server acik, zaten ben statik ip kullaniyorum (windows ve
linux her ikisinde de).

yaptigim arastirmalar netmask (subnet oluyor sanirim) uyusmazligi oldugunu
gosteriyor dusuncesindeyim ki cevabinizda sizde deginmissiniz.

modemin subnet mask i 255.255.255.0. birkere daha yazmaktan kacinmiyorum
modem windows ta gayet guzel calismakta ( yani makinemde 2 sistem var XP +
Slackware )

netconfig ile ayarlama yaparken subnet mask i 255.255.255.0 seklindede
giriyorum.

henuz cozemedim fakat burdaki sorunun linuxdaki ip ayarlarinda bir yanlislik
oldugunu dusunuyorum, modem ve ethernet kartinda bir problem yok.

yardimci olmaya calistiginiz icin tesekkurler.

umarim sorunu kisa zamanda atlatirim.

saygilar...

2005/12/19, Kai Geek <kaigeek@linuxmail.org>:

> Listeyi biraz degil de cok karistirsa idin eminim bulurdun. Bunun
> sebepleri sunlardir;
>
> 1. Modemini tanimamistir, lspci komutu ile bunu incele.
>
> root@kaigeek:~# lspci
> 02:05.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
> RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
>
> 2. Modemin DHCP ayarlari yapilmamistir veya DHCP secenegi kapalidir.
> Modemin web arayuzunde DHCP secenegini aktif etmelisin.
>
> 3. Subnet adresi 255.255.255.0 veya 255.0.0.0 olabilir. Bunun icin
> modeminin bir baska bilgisayarda calisip calismadigini kontrol etmelisin ve
> [...]

Oguz ~ [NCT {The Climbing Crew}]