[Linux-ag] Re: modeme erisememe (slackware 10.2)

From: Kai Geek (kaigeek@linuxmail.org)
Date: Mon 19 Dec 2005 - 09:39:17 EET

Listeyi biraz degil de cok karistirsa idin eminim bulurdun. Bunun sebepleri sunlardir;

1. Modemini tanimamistir, lspci komutu ile bunu incele.

root@kaigeek:~# lspci
02:05.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)

2. Modemin DHCP ayarlari yapilmamistir veya DHCP secenegi kapalidir. Modemin web arayuzunde DHCP secenegini aktif etmelisin.

3. Subnet adresi 255.255.255.0 veya 255.0.0.0 olabilir. Bunun icin modeminin bir baska bilgisayarda calisip calismadigini kontrol etmelisin ve aldigi IP adresi ile Subnet Mask'ini incelemelisin.

Eger DHCP secenegi kapali ise ve elle IP ataman gerekiyor ise subnet masklari dogru ver.

Ve son olarak;

#ifconfig

komutu ile ethernet kartini sistemin gorup gormedigine bak.
Saygilar,

Ozgur