Re: [Linux-ag] Faks Server

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Fri 26 Aug 2005 - 10:43:15 EEST

Merhaba,

> şu sayfadaki winprint hylafax ile whfc yi client olarak
> önerebilirim.arkadaşın dediği gibi email2fax gayet güzel bir özellik ama
> deneme fırsatım olmadı henüz.

Hylafax ile oldukça fazla şey yapmış biri olarak email2fax ın güzel bir
özellik olduğunu ama sadece mail servera iletiyor olmanızın bir anlam ifade
etmediğini hylafax içindeki mime tanıma ve convert işlemlerinin yetersiz
olduğunu bunun için bir sürü filtre yazmanız gerektiğini söyleyeyim :)

Amma velakin şunları yapabiliyorsunuz nitekim yaptım ondan biliyorum.

Herhangi bir mail programından herhangi bir maili text/html/word vs vs Türkçe
karakter problemi olmaksızın mail ile faks gönderebiliyorsunuz.

As400 den spool file veya yine mail olarak faks gönderebiliyorsunuz.
ISDN hatlarda son derece düzgün çalıştırabiliyorsunuz.

daha bir sürü şey.

> örneğin bir debian sarge kurarsınız.bunun üzerine hylafax ile postfixi
> kurup çok kolay bir şekilde ayarları yapabilirsiniz.gelen faxın maile
> gelmesi gayet kullanışlı oluyor.
> Debian'da kurulum zaten basit soru-cevap scripti sayesinde gayet kolay.
> Bence tek problem bazen hylafax modemi kaybediyor.Ayrıca yoğun
> kullanımda nasıl bir performans gösterir bilemiyorum.

Günlük 3-5000 ve daha fazla faks gönderip alan sistemler kurdum ve son derece
düzgün ve problemsiz çalışıyorlar.

Modemi kaybetme gibi bir sorun yaşamadım fazla. Bunun nedeni esasen yanlış
konfigurasyon yapılmasından oluyor. Class2 olarak tanımlama yapıp modemlerde
herşeyi donanımsal olarak modeme bırakıyorsunuz ama Class1 olarak tanımlama
yapıp birçok sorunu software olarak çözmeniz mümkün.

Fakat tabii ki şunu da söylemek lazım. Hylafax kurulumu basit değildir. İş
sadece apt-get install hylafax-server ve faxsetup dan ibaret değil. Esas
mesele email2fax türü gateway ler yapıp faxrcvd gibi scriptleri özelleştirme
sırasında çıkar.

Şunu dahi biliririm ki kurumsal olarak faks server kuran birçok yer hala gelen
faksları tiff olarak iletmektedirler. Bunun gibi bir saçmalık olamaz mesela.
Ama yapılıyor işte.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri