Re: [Linux-ag] Cookbook bir routing sorusu

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 10 Aug 2005 - 18:55:38 EEST

iptraf ile inceledigimde ppp1 uzerinden bol miktarda cevap
geliyor ama tum talepler ppp0 uzerinden gidiyor, squid kaale
almiyor ilginc bir sekilde gelen paketleri ve connection
timed out oluyor...

route add default gw "$5" ile hem ppp0 hem de ppp1'i
ekliyorum ip-up.local ile :) Ilk ekleneni kullaniyor isletim
sistemi (ve de squid. squid daima isletim sistemi ile
ayni default gateway'i kullaniyor, sanirim bu da zaten
olmasi gereken, squid paketlerin nereden ciktigina
karisma hakkina sahip degil)

iptables ile belki snat falan yapacak bir kural yazmam
lazimdir, ya da mangle edip destination ip adresini degistiririm.
Bilemiyorum, ama bu metodla yapacaksam gercekten
yardim gerek...

Toparlarsak:

squid'e tcp_outgoing_address olarak ppp1 ip adresini verdim.
anladigim kadariyla squid talepleri ppp0 (def gw) uzerinden
gonderiyor (iptraf oyle soyledi) ve ppp1 uzerinden de cevaplar
geliyor. Ama squid bunu algilamiyor...

Ne yapabilirim?

Advanced Routing Howto ile de denemeye devam ediyorum,
Eminim benimle benzer durumda olanlar vardir...
Cozunce paylasirim blogumda...

Saygilar.

Not: