Re: [Linux-ag] Cookbook bir routing sorusu

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Tue 09 Aug 2005 - 08:24:32 EEST

Selamlar..

Tamam, iki tane routing tablosu tutabilirsin, bunda bir sakınca yok. Ama
daha kolay yoldan, squid'in outgoing adreslerini ayarlayıp istediğini
yapabilirsin.

Konu advanced routing ile ilgili değil, konu dinamik IP'leri nasıl set
öğreneceğin hakkında.

Basitçe, ppp-oe arkaplanda pppd'yi kullanır. pppd ise bağlantı
kuruluduğunda/kesildiğinde /etc/pppd/ip-up(.local) ip-down scriptlerini
kullanır. BU scriptler içersinden tabloları (iptables + routing,
squid.conf) manipüle edersin. Böylece her IP değişiminde tabloların
dinamik olarak düzenlenir.

Saygı ve sevgiler..