Re[2]: [Linux-sunucu] PATH degiskeni

From: Hasan AHLATCI (ogrenci@ahlatci.net)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 17:51:27 EEST

Merhaba Ser,

Tuesday, August 9, 2005, 3:17:20 PM, you wrote:

> vi /etc/profile yazip
>
> if ! echo ${PATH} |grep -q /usr/X11R6/bin ; then
>     PATH="$PATH:/usr/X11R6/bin"
> fi
> satirlarina benzer olarak /etc/tinydns/root altindaki add-ns
> gibi komutlari calistirabilmek icin
> if ! echo ${PATH} |grep -q /etc/tinydns/root ; then
>             PATH="$PATH:/etc/tinydns/root"
> fi
> satirlarini yazdim.
> sonra
> sh /etc/profile dedim hatta reboot da cektim. Ama
> set komutunu yazdigimda PATH degiskeni onceki gibi oldu
> [...]

sunucunuzun bir önceki maile bakarak freebsd olduğunu düşünüyorum
cevap freebsd ye göredir.

/usr/local/skel/ dizini altında dot.profile dosyasının içine ilgli
satıra eklemek istediğiniz path i ekleyin. Root kullanıcısının
sheelinin sh olduğuna emin olun. değilse sh olarak değiştirin.

değiştirmek için
#vipw
komutu verebilirsiniz. /bin/sh konumda dır sh.
kaydedip çıktığınız db güncellenecektir.

makinayı restart etmenize gerek yok.sadece çıkıp tekrar login olun.

--
İyi Çalışmalar,
 Hasan AHLATCI                            mailto:ogrenci@ahlatci.net