Re: [Linux-ag] Sata Disk

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Thu 14 Apr 2005 - 11:06:25 EEST

Ahmet Selman İnanç wrote:
> Oncelikle pesin hukumlu olmayin sayin serdar bey. Engin beyin soyledigi gibi
> beni ne kadar taniyorsunuz ki aklimin neye basip basmayacagi konusunda fikir
> mulahazasi yapiyorsunuz. Bu listede bir isim yapmis olabilirsiniz. Serdar
> Koylu diye ama bu insanlara istediginiz gibi konumsa hakkini vermez.
>
> Hic dusunmuyor musunuz ki yollarken yanlislikla yollanmis olabilecegini

Yanlislikla 'bsd' yerine 'linux-ag' sectiginizi dusunmustum dogrusu ...

> Siz dusunmuyorsaniz ben anlatayim. Outlookta Yeni İleti gonrerirken Kime
> diye bir buton var ona tiklayinca kisi listesi geliyor. Linux-donanim alta ,
> Linux-ag gurubu ustte listemde... Linux-Ag secmisim oraya sormusum bu
> listedekilein yarısından fazlasi iki gurubada uye. Bunlar kucuk seyler size
> yakistiramadim.

Ama bu yorumunuz, konu ile ilgili olmamama ragmen cevap yazdiracak kadar
ilginc geldi dogrusu.

FreeBSD (ve diger bsdler) icin linux.org.tr altinda 'bsd' listesi
ve enderunix altinda da muhtelif freebsd listeleri var.

Neden linux-xxx listeleri?

Neden hem iki _Linux_ listesine birden _FreeBSD_ ile ilgili
soru gonderip (cevabi da 1-2 google aramasi ile alabilecekken)
ardindan da aklin basip basmamasi ile ilgili yorumlara
giriyorsunuz anlamiyorum.

> Asagida Cat-5 falan felan muhabbeti yerine biliyorsaniz 1 satir ile evet
> kurulabilir veya hayir kurulamaz demeniz hem bana hemde merak edenlere
> faydali bir bilgi olurdu.

En azindan Cat-5 yorumu komikti :)

... hayir kurulamaz / evet kurulur ...

Ne fark etti? Benim kim oldugum, bilgi/beceri duzeyim hangi
disk/mainboard/kart kombinasyonundan bahsettigim nereden belli?

1 satir bile isinize yariyorsa, neden gidip sagdaki Google search bar
uzerine 'freebsd sata' yazmayi denemediniz?

Ya da freeBSD sayfasina baglanip 'hardware compatibility' listesine
bakmadiniz?

Ya da bir freebsd boot disk/cd indirip kendiniz denemediniz?

> Tecrubelerinizden bir kez daha istifade etmis
> olurduk Oysaki. Gereksiz yere listeyi sisiren insanları itham eden bir
> mesaj. Gerek yok....

Bu yorumlar bir mail veya bir satir sonrasinda gelmedi ki,
thread icerisinde 7 den fazla mesaj var. linkler, kitap onerileri
vs vs.

> Sordugum soruya gelince Microsoft Windows uzerinde Sata
> Diskten bahsetmiyorum FreeBSD uzerinde bahsediyorum.

Ne fark eder? Ha windows ha freebsd ha macosx ha aix
linux degil ki bu meretler.

> Kucuk bir hata ile
> yanlis bir guruba gitmis olabilir ama tamamen alakasiz degil.Ki Linux-Ag
> gurubundan "Sky Mind, Engin Ozturk," arkadaslarimiz benim icin cok faydali
> bilgiler verdiler tesekkur ederim.

Evet, en azindan 'Renault 19 arabalarda 98 oktan benzin kullanilir mi,
kullanmis olan var mi' diye sormadiniz. Ancak emin olun, yine ayni
cevaplari (olumlu ve olumsuz) alirdiniz, cunku sorunuz tamamen alakasiz.

> Millet MSN Hackind sorar kimse bisey
> demez. Bizim sorumuz rahatsiz etti serdar beyi.

Evet cunku o sorular 7 mail boyunca uzayip gitmez ...

> Neyse kimseye kirgin degilim, Birbirimize biraz daha musamahakar olmaliyiz
> bence, yine yardimci olan arkadaslara cok tesekkurler.

Evet ben de cok eglendim, yine yazisalim. Hmm, bu mesajlar
tanidik/tanimadik binlerce kisiye gidiyor. En iyisi bu tip
konusmalari ozel mail adresleri arasinda gerceklestirmek.

Iyi calismalar

Can E. Acar

--
Dr. Can E. Acar
Pro-G Bilişim Güvenliği ve Araştırma Ltd.